آرشیو بهمن ماه 1400

موضوع درباره شبیست که صبح ررا برای همیشه مغلوب میکند

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تنظیمات دوربین مدار بسته

۱۱ بازديد
تنظیمات دوربین مدار بسته از پیش نیازهای مهم برای استفاده اصولی و صحیح از این مدل تجهیزات امنیتی و نظارتی تلقی می گردد. اعمال تنظیمات و نصب نرم افزارهای دوربین مداربسته از مهم ترین بخش های مربوط به این دستگاه ها به شمار می آید. در برخی مواقع عدم تنظیمات دوربین های مدار بسته می تواند کارکرد و عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار دهد. در ادامه با نحوه اعمال تنظیمات این دستگاه ها بیشتر آشنا می شویم.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

در این مطلب می خوانید: پنهان
تنظیمات مربوط به منوی دوربین های مداربسته
تنظیمات ضبط فیلم و تصاویر دوربین مدار بسته
تنظیم رزولوشن و پهنای باند دوربین مدار بسته
تنظیم نمایشگر دستگاه NVR
تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته
اعمال تنظیمات نور دوربین مدار بسته
نحوه تنظیمات دوربین مدار بسته بر روی گوشی هوشمند
تنظیمات ساعت و تاریخ دوربین مدار بسته
آموزش نصب دوربین مدار بسته با برق گستران
تنظیمات مربوط به منوی دوربین های مداربسته
تنظیمات منو دوربین مدار بسته

یکی از مراحل مهم تنظیمات دوربین مدار بسته به تنظیم منوی این دستگاه مربوط می شود. به طور معمول، تمامی مدل های دوربین مدار بسته از منوی تنظیمات برخوردار می باشند. همچنین، تنظیم منوی دوربین های آنالوگ به یک شیوه و روش صورت می گیرد. در Menu دستگاه کاربران با گزینه های مختلفی برخورد می کنند. تنظیم سفیدی (White Balance)، نوردهی (Exposure)، تنظیمات ویژه (Special)، پنهان کردن تصاویر (Privacy)، تشخیص حرکت (Motion)) و روز و شب (Day & Night)، از مهم ترین گزینه های مربوط به تنظیمات منو (Menu) به شمار می روند.

تنظیمات ضبط فیلم و تصاویر دوربین مدار بسته
تنظیمات ضبط فیلم دوربین مدار بسته

با اعمال تنظیمات مربوط به ضبط فیلم و عملکرد تصاویر، امکان دسترسی به همه تصاویر در بازه زمانی بسیار کوتاه، برای کاربر فراهم می شود. برای انجام تنظیمات در ابتدا با کلیک راست کردن در صفحه اصلی دوربین مدار بسته، گزینه Menu انتخاب می گردد.

سپس با انتخاب بخش Storage، وارد بخش Recording شوید. سپس از بخش Select Camera دوربین تحت شبکه مدنظر کاربر انتخاب می شود. در مرحله بعد می بایست تیک مربوط به گزینه Enable Schedule فعال شود. در ادامه این فرآیند گزینه مربوط به Pre-Record، تعیین بازه زمانی آغاز به ضبط فیلم را مشخص می کند. گزینه Post-Record متوقف کردن بازه ضبط و گزینه Enable Redundant Recording تکرار ضبط تصاویر مطابق با جدول زمان بندی را انجام می دهد.

حتما بخوانید : آموزش نحوه سوکت زدن کابل شبکه دوربین

تنظیم رزولوشن و پهنای باند دوربین مدار بسته
از دیگر بخش های مربوط به تنظیمات دوربین مدار بسته به اعمال تنظیمات رزولوشن این دستگاه اختصاص پیدا می کند. برای انجام این فرآیند ابتدا با کلیک راست کردن بر روی صفحه اصلی، گزینه منو انتخاب شود. سپس به بخش Camera رفته و پس از آن وارد بخش Encoding شده و گزینه های رزولوشن (Resolution) و پهنای باند (Bitrate) را متناسب با عدد مورد نظر خود انتخاب نمایید.

نکته: برای دوربین های 3 مگاپیکسل پهنای باند مناسب عدد 3072 و برای دوربین های 2 مگاپیکسل عدد 2048 در نظر گرفته می شود.

تنظیم نمایشگر دستگاه NVR
از دیگر بخش های مربوط به تنظیمات در این دستگاه می توان به نحوه اعمال تنظیمات دستگاه ضبط تصویر، اشاره کرد. برای اجرایی کردن این فرآیند همانند موارد قبلی گزینه منوی دستگاه انتخاب می شود. سپس کاربر وارد قسمت System شده و بر روی گزینه Preview کلیک می‌کند. در این بخش کاربر متناسب با نوع نیاز خود نسبت به تنظیم Video Output اقدام می کند. بر این اساس، انتخاب گزینه های HDMI/VGA قابلیت نمایش تصاویر به صورت همزمان و گزینه HDMI2، امکان نمایش تصاویر دوربین به صورت تکی را فراهم می آورد. در مرحله بعد می بایست رزولوشن مناسب با صفحه نمایش دستگاه انتخاب گردد.

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته
تنظیمات دید در شب یکی از دیگر تنظیمات مهم در دوربین های مدار بسته است. این تنظیمات برای مکان هایی که دوربین مدار بسته در محیط های بیرونی نصب شده و در شب نور محیط کم شده برای نظارت بهتر و دریافت تصاویر مناسب تر صورت می گیرد. برای اجرای این تنظیمات بایستی وارد تنظیمات دوربین زمان بندی دوربین شده و در بخش زمان و ساعت تغییراتی اعمال کرد.

با توجه به اهمیت این تنظیمات در مقاله دیگری به طور مرحله به مرحله و جامع به آموزش این موضوع پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی “همه چیز درباره تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته” کلیک نمایید.

اعمال تنظیمات نور دوربین مدار بسته
اعمال صحیح تنظیمات مربوط به نور، از موضوعات بسیار مهم پس از نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته قلمداد می گردد. بهره مندی از تصاویر دارای کیفیت و رزولوشن بالا، برای کاربران از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کیفیت تصاویر دوربین در صورت زیاد یا کم بودن نور محیط بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

برای اعمال این تنظیمات گزینه منو را انتخاب کرده و سپس به بخش مربوط به Setup وارد شوید. در این مرحله با انتخاب گزینه Image واقع در سمت چپ Menu تنظیمات مورد نظر اعمال می شود. برای انجام تنظیمات مربوط به تغییر رنگ و نور، گزینه Scenes کاربرد دارد. برای ارتقای کیفیت تصاویر، گزینه Image Enhancement مؤثر است. همچنین، برای کنترل میزان تضاد نور گزینه Contrast و برای تنظیم میزان اشباع رنگ، گزینه Saturation و به منظور تنظیم میزان روشنایی و نور، گزینه Brightness انتخاب می شود.

دقت داشته باشید که در صورتی که تنظیمات نور دوربین مدار بسته به درستی صورت نگیرد مشکلات بسیاری برای تصاویر ضبط شده ایجاد شده و احتمال تاریک، روشن یا برفک دار بودن آن وجود دارد. در مقاله دیگری به بررسی مشکلات دوربین و نحوه عیب یابی آن ها پرداخته ایم برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله “راهنمای جامع نحوه رفع مشکلات دوربین مدار بسته” را مطالعه نمایید.

نحوه تنظیمات دوربین مدار بسته بر روی گوشی هوشمند
انتقال تصویر دوربین مدار بسته

اعمال تنظیمات دوربین بر روی گجت های هوشمند از جمله تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. برای انجام این کار می بایست دستگاه DVR به مانیتور متصل شود. برای انجام این اتصال از کابل HDMI یا VGA استفاده می شود. در مرحله بعد می بایست نسبت به تغییر تنظیمات شبکه در منوی دستگاه DVR اقدام کرد. وارد بخش تنظیمات شده و با انتخاب گزینه Network، تغییرات مورد نظر را انجام دهید.

پس از طی این فرآیند، تغییر تنظیمات موردنظر در دستور کار قرار می گیرد. برای انجام این کار از کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید. با وارد کردن بارکد در Internet Explorer، باید Admin، Password و User Name را به انگلیسی وارد کرده و سپس به قسمت Forwarding مودم رفته و تغییرات مورد نیاز اعمال گردد. در مرحله بعد مودم به دستگاه DVR متصل شده و کابل مربوطه را به مودم وصل کنید. دریافت سیگنال تصویر بر روی مانیتور، حکایت از درست انجام شدن تنظیمات دارد. در مرحله آخر، می بایست نرم افزار مربوط به دوربین را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کرد.

نکته: IP و Port مورد نظر برای وارد کردن در نرم افزار مربوطه 192.168.1.7:80 و ID مدنظر Admin می‌باشد.

تنظیمات ساعت و تاریخ دوربین مدار بسته
برای اعمال تنظیمات دوربین مدار بسته به ویژه تنظیم ساعت و تاریخ ابتدا وارد Menu دستگاه شده و در قسمت تنظیمات گزینه مربوط به Date & Time را انتخاب کنید. همچنین، برای نشان دادن تاریخ و زمان در پخش زنده یا فیلم های ضبط شده می بایست نسبت به فعال کردن این عملکرد اقدام کرد. برای انجام این کار وارد تنظیمات دوربین شده و پس از انتخاب گزینه Video یا Display، تیک مربوط به تاریخ و زمان را فعال کنید.

نکته: در صورتی که علی رغم تنظیم شدن ساعت و تاریخ، باز هم دستگاه تاریخ و ساعت نادرست را بر روی نمایشگر نشان می دهد، باید سیستم عامل دستگاه NVR و دوربین به روز رسانی شود.

آموزش نصب دوربین مدار بسته با برق گستران
در این مقاله بررسی تنظیمات دوربین مدار بسته پرداختیم. نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری حرفه ای می باشد. در صورتی که علاقه مند نصب دوربین های مدار بسته هستید توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب دوربین های مدار بسته آموزشگاه برق گستران شرکت کرده و خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید. آموزش تعمیرات پکیج دیواری، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش برق صنعتی و . . . برخی از دیگر دوره های در حال برگزاری در این آموزشگاه است.

بهترین فیلم ها درام

۱۱ بازديد
بهترین فیلم های درام


The Godfather Collection



پدر خوانده - Godfather
بدون شک می‌توان گفت یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ سینما، 3 گانه‌ی محبوب و موفق پدر خوانده است. مجموعه‌ای به کارگردانی "فرانسی%D�? فورد کوپولا" و تهیه شده براساس رمانی به نام "پدر خوانده" که توسط ماریو پوزو در سال 1969 نوشته شده است.

پدرخوانده در سال 1972 ساخته شد و داستانی از خانواده مافیایی کورلئونه را به تصویر کشید. پیش از گاد فادر، هیچ فیلم و هیچ کارگردانی با چنین وسعتی داستان‌های مافیایی و گانگستری نساخته بودند و پدر خوانده به نوبه‌ی خود آغازگر این سبک از فیلم‌ها بود. سبکی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و هرساله مشاهده می‌کنیم که چند فیلم با روایت‌هایی از خلافکاران و گانگسترهای قدیمی توسط تیم‌های تولید بزرگ ساخته می‌شوند.

تیم بازیگری 3 گانه‌ی پدر خوانده نیز همانند کارگردانی آن، از مشهورترین بازیگران سینما تشکیل شده بود. اسامی همچون «مارلون براندو»، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتمن و جیمز کان در این فیلم ایفای نقش کردند.

در پی موفقیت کم سابقه‌ی قسمت اول این مجموعه، 2 سال بعد قسمت دو این فیلم و نهایتا در سال 1990، قسمت سوم این فیلم ساخته شدند. با وجود موفقیت قسمت‌های دوم و سوم این فیلم، فورد کوپولا (کارگردان مجموعه) بیان کرده بود که:

فقط باید فیلم اول را می‌ساختم.

گرچه هر 3 قسمت فیلم جذابیت خود را حفظ کردند، اما قسمت نخست این فیلم محبوب‌تر و زیباتر بود.

Godfather را می‌توان شناسنامه‌ی سینمای هالیوود دانست. اگر علاقه مند به فیلم‌های درام هستید و تاکنون موفق نشده‌اید این مجموعه را تماشا کنید می‌توانید مطمئن باشید که یکی از بهترین آثار سینما را از دست داده‌اید.





The Shawshank Redemption



رستگاری در شاوشنک - The Shawshank Redemption
دیگر عنوانی که می‌توان آن را بهترین فیلم درام دانست، فیلم تماشایی و جذاب "رستگاری از شاوشانک" است. فیلمی که توسط کاربران IMDB به عنوان بهترین فیلم تاریخ شناخته شده و چند سالی است در جایگاه نخست این پایگاه قرار گرفته.

رستگاری در شاوشانک در سال 1994 توسط فرانک دارابونت ساخته شد. داستان فیلم براساس رمانی با همین نام، اثر نویسنده‌ی بزرگ "استیون کینگ" تهیه شده در آن بازیگرانی همچون مورگان فریمن، تیم رابینز و باب گانتون به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم علی رغم موفقیتی که طی سال‌های گذشته کسب کرده، در زمان اکران چندان موفق نبود. شاوشانک ردمپشن در جشنواره‌ی اسکار سال 1994 در 7 بخش از جشنواره نامزد کسب جایزه شد، اما در کسب نهایی آن‌ها بازماند و نتوانست اُکار کسب کند. هرچند نمی‌تواند اذعان داشت که جوایز جشنواره‌ها موفقیت فیلم را تثبیت می‌کنند. جایگاه نخست در پایگاه iMDB شاید از هر جایزه‌ای با ارزش‌تر باشد و رستگاری در شاوشنک به چنین افتخاری دست پیدا کرد.

داستان فیلم در مورد بانکدار جوانی به‌نام اندی دورفین است که به قتل همسر خود و معشوقه‌اش متهم شده و به زندان فرستاده می‌شود. اندی ادعا می‌کند که بیگناه است و در این قتل مقصر نبوده. اما دادگاه با ادعای او موفقیت نمی‌کند و نهایتا اورا به حبس متهم می‌کنند. در طول فیلم شاهد ماجرای اندی و سایر زندانیان هستیم.

اگر تاکنون نتوانسته‌اید این فیلم را تماشا کنید، باید به دنبال اولین فرصت برای دیدن آن باشید. شاوشانک یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین داستان‌های سینما را دارد.





City of Gods



شهر خدایان - City of gods
یکی دیگر از بهترین فیلم های درام، فیلم زیبا و تماشایی شهر خدایان است. این فیلم در سال 2002 توسط فرناندو میرلس ساخته شد و جزء فیلم‌هایی در سبک درام گانگستری قرار می‌گیرد.

داستان فیلم در مورد دوره‌ای بین سال‌های 60 تا 80 در کشور برزیل و شهر ریو دوژانیرو است. دوره‌ای که جرم و جنایت سر به فلک کشیده بود و حتی کودکان نیز رنگ و بوی گانگسترها را به خود گرفته بودند.

خط روایتی فیلم سعی در تفهیم شعار زیر را دارد.

هیولا گریزان را می‌گیرد و آنکه می‌ماند را می‌بلعد.

این فیلم در اُسکار همان سال، در 4 بخش نامزد کسب جایزه شد که از دریافت نهایی آن‌ها باز ماند.

سیتی آف گادز یکی از بهترین فیلم‌های iMDB است و معمولا جایگاه آن در میان 50 فیلم برتر بوده. این فیلم در قالب 130 دقیقه (2 ساعت و 10 دقیقه) شما را مجذوب خود می‌کند.

نکته‌ی حائز اهمیت هنگام انتخاب این فیلم این است که اگر به سبک گانگستری علاقه ندارید ممکن است از کشتُ کشتارهای این فیلم خسته شوید.





Million Dollar Baby



عزیز میلیون دلاری - Million Dollar Baby
یکی از بهترین فیلم های درام که می‌تواند تا چند روز روی شما تأثیر بگذارد. فیلمی به کارگردانی "کلینت ایستوود" که با پایان ناراحت کننده‌ی خود مورد انتقادات زیادی قرار گرفت.

این فیلم در سال 2004 تولید شد و در دسته بندی «درام ورزشی» قرار می‌گیرد. کارگردانی آن توسط کلینت ایستوود به انجام رسید و بازیگران اصلی آن «کلینت ایستوود، هیلاری سوانک و مورگان فریمن» بودند.

لازم به ذکر است که "عزیز میلیون دلاری" یکی از 250 فیلم برتر iMDB است و انتقادات مثبت و منفی زیادی به خود گرفته.

داستان این فیلم در مورد دختری به نام مگی فیتز جرالد است. دختری از قشر فقیر جامعه که متوجه می‌شود به بوکس علاقه مند است. مگی تصمیم میگیرد فرانکی دان را به عنوان مربی خود انتخاب کند. فرانکی یکی از بزرگترین مربی‌های بوکس است و درخواست مگی را قبول نمیکند و حتی برخورد خشنی با مگی می‌کند تا او را از تصمیم خود منصرف کند. نهایتا پس از تمرینات سخت و مداومی که مگی انجام می‌دهد، فرانکی تصمیم میگیرد که روی برخی حرکت‌ها به او کمک کند. این تمرینات کم کم بیشتر می‌شوند و به جایی میرسد که فرانکی، مگی را به تورنومنت‌های آماتوری بوکس می‌برد.

مگی دختری مصمم و سخت کوش است و تمام رقبای خود را در راند اول و گاها با ضربات اول ناک اوت می‌کند و دیگر رقیبی حاضر به مسابقه با او نمی‌شود، بنابراین فرانکی اورا به لیگ حرفه‌ای می‌برد. جایی که در مسابقه‌ی نهایی با رقیب خود اتفاقی غیر منتظره رخ می‌دهد و مسیر فیلم را عوض می‌کند.

ادامه‌ی داستان فیلم شوک بزرگی به بیننده وارد می‌کند و پیشنهاد می‌کنم مابقی داستان را خودتان مشاهده نمایید تا جذابیت فیلم از بین نرود.

امیدوارم از تماشای این اثر دراماتیک لذت ببرید.



اولین مطالب آزمایشی من

۱۱ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۱۱ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.